W sobotę (29 czerwca) rozpoczął się dwudniowy magiczny festiwal w Brześciu Kujawskim „gramOFFon”, bo o nim mowa, to spektakle teatrów ulicznych z całego kraju, które zaprezentują się amfiteatrze przed Wahadłem.
Święto teatru
Jak mówią organizatorzy: Na wyspie zbudowanej z marzeń, wspomnień, a także z zapomnianych historii, mieszka Pan O. Marząc o miłości, głównie wpatruje się w horyzont, myśląc, że na świecie został sam.
Tymczasem gdzieś daleko mieszka Pani O. Marząc o miłości, również wpatruje się głównie w niebo, przekonana, że na świecie jest sama. Jeden otrzymany list, jedna chwila, zmieniają wszystko w jej życiu. Krok po kroku obserwujemy ich wspólne zdarzenia, które są czasem zabawne, a czasem nieco mniej. Jednak miejsce, w którym się odnaleźli, okazuje się mieć własny pomysł na tę parę. Wciąga bohaterów w wir zdarzeń, mogących prowadzić tylko w jeden kierunek. Czy będą podążać tam wspólnie? Czy zrozumieją, że ich spotkanie to dopiero początek podróży? Wizualna komedia bez słów, która czerpie humor i śmieszność z dnia codziennego, wzbogacona odrobiną magii i absurdu z życia wziętych.
29 czerwca 2024 godz. 21:00- teren BCKiH – Teatr SZA
Teatr Sza jest grupą teatralną działającą w BCKIH „Wahadło” i skupiającą wszystkich, którzy chcą poznać magię teatru i literatury, rozwijać się artystycznie i pracować w grupie. W programie działań teatralnych znajdują się m. in.: praca na scenie, praca z tekstem literackim, poprawna wymowa, świadomość ciała, zajęcia integracyjne, spotkania z teatrem, recytacja, praca z reżyserem oraz wiele innych form, które ukierunkują artystów i rozwiną ich zainteresowania.Aktorzy Teatru Sza podczas sobotniego wieczoru zaprezentują jedną ze swoich etiud łączących teatr z happeningiem i sztuką preformance.
29 czerwca 2024 godz. 22:00- teren BCKiH – „Kaspar”- Teatr Biuro Podróży
Kaspar Hauser to postać historyczna. Nazywany był sierotą Europy. „Wilcze dziecko” wychowywane było bez kontaktu z ludźmi. Dzieciństwo spędził w samotności, zamknięty w małym pomieszczeniu. Jego jedyną zabawką był konik. Gdy, pewnego popołudnia, ku zaskoczeniu mieszkańców pojawia się niespodziewanie na placu w Norymberdze, powiedzieć potrafi tylko słowo „koń”. Potrafi się jeszcze podpisać.Kaspar nie wie kim jest, nie zna ludzi, nic nie umie. Jest zdany na dobrą lub złą wolę społeczności, w której się pojawił. Czy mieszkańcy miasta ulitują się nad znajdą? Jakie będą jego losy? Czy uda mu się przetrwać w społecznej strukturze?
Przedstawiona w estetyce prostej ludowej opowieści przeniesionej w przeszłość, historia Kaspara pokazuje jak zmienia się społeczna percepcja obcego, jak wpływa na decyzje i działania społeczności. Jest to spektakl niezwykle współczesny i jakże „polski”.